Gaz płynny LPG do wózków widłowych

Wewnętrzny transport spalinowy bazujący na wykorzystaniu wózków widłowych wyposażonych w silniki z zapłonem samoczynnym stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia pracowników. Wykonywanie codziennych czynności w zamkniętych halach naraża na kontakt z silnie skażonym powietrzem. Alternatywnym rozwiązaniem mogą być wózki z napędem elektrycznym. Niestety ich eksploatacja jest dosyć kłopotliwa ze względu na:

  • niską moc,
  • niewielki zasięg,
  • długi czas ładowania akumulatorów,
  • wysokie koszty wymiany baterii.

Średnia żywotność akumulatorów do wózków widłowych wynosi 2 lata. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie paliw gazowych w wózkach widłowych oraz innych pojazdach wykorzystywanych w firmie. To pozwala znacząco ograniczyć emisję toksycznych składników spalin. Z punktu widzenia przedsiębiorcy ogromne znaczenie ma możliwość obniżenia kosztów eksploatacji. Ze względu na duży udźwig oraz wydajność wózki widłowe zasilane gazem płynnym sprawdzają się przede wszystkim w wielkopowierzchniowych magazynach. Ich koszty eksploatacji są niższe od tradycyjnych sztaplarek z napędem spalinowym. 
 

Napędzanie wózków widłowych gazem płynnym LPG

W przypadku wielu silników spalinowych ich dostosowanie do zasilania gazem LPG nie stanowi większego problemu. Butle używane do wózków widłowych nazywane są syfonowymi i różnią się konstrukcyjnie od tych kupowanych do domu. Inny jest w nich wewnętrzny system poboru gazu. Rurka znajdująca się wewnątrz butli sięga dna zbiornika. Dzięki temu możliwe jest całkowite opróżnienie butli i maksymalne wykorzystanie znajdującego się w niej gazu. W wózkach widłowych zasilanych LPG gaz jest podawany do jednostki napędowej w fazie płynnej. Z tego powodu butla musi być ułożona w poziomie. Spotykane są także modele wózków, w których butle układa się pionowo. Niektóre wersje są także zasilane z dwóch butli.

Do wózków widłowych montowane są zazwyczaj butle o pojemności 11 kg. Nie wyklucza to jednak użycia większych pojemników. Warto także pamiętać, że LPG zwiększa swoją objętość pod wpływem wyższej temperatury. Ze względu na właściwości fizyczne gazu butle są napełniane jedynie w 80%. Na rynku dostępne są również butle aluminiowe, których pojemność wynosi aż 15 kg.

 

Gaz płynny do wózków – największe zalety napędzania LPG

W wózkach widłowych zasilanych gazem płynnym LPG stosuje się układ jednopaliwowy. Jednostka napędowa jest wyposażona w elektryczny układ zapłonowy oraz osprzęt gazowy.
Zasilanie wózków widłowych gazem płynnym:

  • redukuje koszty eksploatacji,
  • zwiększa trwałość jednostki napędowej,
  • wydłuża przebieg pomiędzy kolejnymi wymianami oleju silnikowego o ok. 70%,
  • zachowuje parametry trakcyjne,
  • pozwala na zwiększenie mocy i momentu obrotowego,
  • obniża poziom głośności pracy silnika o ok. 3-5 dB,
  • zwiększa elastyczność jednostki napędowej,
  • obniża poziom emisji toksycznych składników spalin.

Zasilanie LPG to rozwiązanie, które powszechnie stosuje się nie tylko w silnikach aut osobowych. Ta technologia sprawdza się także w pojazdach użytkowych wykorzystywanych w transporcie miejskim, przemyśle czy logistyce. Wózki widłowe zasilane LPG są proste w obsłudze. Ich konstrukcja pozwala na wszechstronne wykorzystanie także w trudnych warunkach atmosferycznych. Dzięki temu stanowią bardzo wydajne i ekonomiczne rozwiązanie w różnych gałęziach przemysłu.

Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.